FAQ

Bilakah RFL 5.0 akan berlangsung?
When will RFL 5.0 take place?
24 April 2016 iaitu pada hari Ahad. Pendaftaran peserta akan bermula pada pukul 6.00 pagi.
The event will be on 24th April 2016. Registration will start from 6 a.m .

Siapakah pihak penganjur RFL 5.0?
Who are the main collaborators and organizers of RFL 5.0?
Larian ini dianjurkan oleh pelajar-pelajar Kolej Kedua Universiti Putra Malaysia dengan kerjasama Pihak Pengurusan Kolej Kedua UPM. Larian ini juga diadakan dengan kolaborasi dengan Rumah Bakti Nur Syaheera dan sebahagian daripada dana terkumpul akan disalurkan kepada mereka.
RFL 5.0 2016 is organized by the students of the Second College of University of Putra Malaysia with the cooperation from the Management of the Second College. RFL 5.0 2016 is also a collaboration between Second College of UPM and Rumah Bakti  Nur Syaheera , as a percentage from the revenue from the event will be channelled to them.

Berapakah bayaran yang dikenakan untuk menyertai larian ini?
How much are the fees for the charity run?

Setiap peserta akan dikenakan bayaran sebanyak RM30 sahaja. Sebahagian daripada jumlah ini akan disalurkan kepada Rumah Bakti  Nur Syaheera. Setiap peserta juga akan diberi pakej larian yang merangkumi “door gifts”, nombor larian, dan lain-lain lagi.
All participants are charge a sum of RM30 to take part in the charity run. Participants are given a runner’s package that includes a door gifts, starting number and many more.

Bila peserta boleh mengambil kit larian ?
When can participant collect the race kit ?
Kit larian boleh diambil pada 24th April 2016 bermula dari jam 6.00 pagi – 7.00 pagi di tempat letak kereta Kolej Kedua UPM . Sila bawa kad pengenalan dan nombor rujukan yang telah diberikan oleh pihak penganjur. Race kit can be collected on 24th April 2016 starting  6.00 a.m. – 7.00 a.m at Kolej Kedua parking lot. Please bring along I.C and reference number given to you by the oorganiser.

Berapakah jarak trek larian RFL 5.0 ?
How long is the track of RFL 5.0?
Jarak untuk kategori “Lelaki Terbuka” dan “Lelaki Veteran” adalah sepanjang 10.0 km manakala untuk kategori “Wanita Terbuka” dan “Wanita Veteran” adalah sepanjang 8.0 km.Trek larian adalah seperti di ‘page’ RUNNING TRACK.
The distance for the “Men’s Open” and “Men’s Veteran” category is 10.0 km while the “Women’s open” and “Women’s Veteran” category is 8.0km. Running track can be referred on the page RUNNING TRACK.

Apakah hadiah-hadiah yang disediakan di larian RFL 5.0?
What are the prizes and gifts provided at RFL 5.0?
Tshirt larian akan diberikan kepada peserta. Selain itu, pingat akan disediakan bagi peserta yang menamatkan larian 25 yang pertama bagi kategori “Lelaki Terbuka” dan “Wanita Terbuka”, 25 yang pertama untuk “Lelaki Veteran” dan “Wanita Veteran”. Di samping itu, “goodies bag”, sijil penyertaan dan juga merit akan diberikan kepada semua peserta larian.
T-shirts will be given out to people who register for RFL 5.0. Medals will be given out to the first 25 runners from “Men’s and Women’s Open”, and the first 25 runners from “Men’s and Women’s Veteran” to finish the race. Besides that , all participants will get free goodies bag, certificates of  participation and merits for university students.

Kenapa saya patut menyertai larian amal RFL 5.0?
Why should I join RFL 4.0 charity run?

RFL 5.0 antara larian amal yang terbesar di UPM , dimana larian akan berlangsung pada waktu pagi serta sarapan akan disediakan . Tambahan pula, sebahagian daripada yuran penyertaan yang dibayar oleh setiap peserta akan disalurkan kepada Rumah Bakti Nur Syaheera. Wang yang akan disalur ke rumah tersebut dan penglibatan peserta dalam larian akan memberikan sokongan amal kepada mereka dalam usaha mereka untuk memberi pertolongan kepada anak-anak yatim di negara kita.
RFL 5.0 is one of the biggest charity runs in UPM. A percentage from the revenue collected during the event will be donated to Rumah Bakti  Nur Syaheera. The donation and the participation of people for the charity run will provide support for them and help them give protection to orphanage in our country.

197800_148657181880853_100002097150488_293866_1953199_n akt_5_ (44) aktiviti01

Leave a comment